Куди забираються шасі?

2024 0 Comments

У багатьох літальних апаратів після зльоту шасі забирається в фюзеляж (Як-42, МіГ-31, Ан-12, Ту-22М, Boeing 737 та ін); гондоли шасі на крилі – наприклад, (Ту-16, Ту-154) або гондоли шасі, виконані разом з мотогондолами двигунів (Douglas DC-3, Іл-18, Ан-24, Ту-95).

Бувай шасі стоїть на твердому ґрунті, прибрати його неможливо – функція блокується. Світло табло. ВЕРХНІ табло горять червоним, якщо шасі не випущені, а висота над землею – менше 800 футів, або швидкість літака небезпечна для шасі (Може й відірвати!). НИЖНІ табло горить зеленим, якщо шасі випущені.

При аварійному випуску засобами, які не залежать від обчислювача системи збирання-випуску шасізнімаються замки прибраного положення стійок шасі та стулок. Шасі вивалюється під власною вагою. Маси кожної зі стійок достатньо, щоб виламати стулку, навіть якщо та не відкриється сама.

Людина, що знаходиться у відсіку шасі під час польоту, стикається з двома головними небезпеками – гіпоксією та гіпотермією. Фізіологічний ризик для людини у відсіку шасі мінімальний на висотах до 2,5 км (8.000 футів), але вище може позначатися знижений атмосферний тиск та парціальний тиск кисню.